Italië reis Leeuwenborgh 2018

17 maart 2018 - Itala, Italië

op 17 maart 2018 was het zo ver ik ging voor de eerste keer naar Italië met mijn opleiding. ik vond het super spannend en verheugde me er al maanden op.

op 17 maart vertrokken we om 7 uur naar Italië onze eerste overnachtings plaats was Bolzano meteen aan de oostenrijkse grens.

Bolzano is een stad in een dal omringt van bergen.

de dag was het eigenlijk een rust dagje we hebben het avonds gezellig met iedereen in een klein restaurantje gegeten en erna was het bedtijd.

de volgende ochtend moesten we vroeg op want we vertrokken naar Verona. in Verona bezochten we een arena waar gladiatoren vroeger hebben gevochten. ook kon je ervoor kiezen om naar het bekende balkon van Romeo en Julia te gaan kijken.

na het bezoek in Verona vertrokken we naar Venetië. Venetië was eigenlijk mijn hoogte punt wat ik super graag wou zien maar helaas was het super hard aan het regenen en heb eigenlijk niet veel van de stad gezien omdat ik de paraplu houder was van Marijn en mij. toch vond ik Venetië de gezelligste sfeer hebben door de kleine straatjes en leuke bruggetjes. toen we vrije tijd hadden wisten we eigenlijk niet echt wat we moesten doen. dus zijn we een paar winkeltjes naar binnen gelopen en hebben we iets gegeten en later op de avond zijn we in mijn favoriete café en restaurant iets gaan drinken ( hard rock café). laat het avonds vertrokken we met de boot naar een ander gedeelte van Venetië waar de bus ons opwachtte en ons naar ons hotel bracht. het hotel was best knus ingericht net zoals in films naar de kwaliteit was zeer matig. de volgende ochtend toen ik uit het raam keek lag er een pak sneeuw buiten.

vanaf Venetië vertrokken we naar Florence.  in Florence gingen we met groepjes de stad bezichtigen Florence is een hele mooie stad maar redelijk druk. naar de bezichting van de stad kregen we weer vrije tijd. we gingen een beetje shoppen en gingen met een groep van 10 personen uiteten in het Hard Rock Café in Florence. we hadden een rekening van 301 euro (oeps)

de volgende dag vertrokken we eindelijk naar ROME!!. De rit naar rome was wel een eindje. aangekomen bij rome gingen we eerst naar Vaticaanstad en gingen we de bekende sint pieter kathedraal bekijken het was echt een heel indrukwekkend heb zelden zo een mooie kerk gezien. vanaf Vaticaanstad vertrokken we naar Rome. we hadden echt een heel mooi en comfortabel hotel. het avonds bij het uiteten hebben we super gezellig restaurantje gevonden met allemaal leuke lichtjes.

de volgende dag hadden we de rondleiding in Rome, we bezochten het colleseum, trevifontein en allemaal andere bekende bezienswaardigheden. na de wandeling hadden we weer vrije tijd en natuurlijk het avond eten was weer bij Hard Rock café in Rome.

de volgende ochtend vertrokken we weer terug naar Florence. hier bezochten we het avonds het panorama punt waar je over heel Florence kon kijken. het avonds hadden we een gezamenlijk uiteten met de hele groep.

de volgende dag begon de terug reis eigenlijk als we vertrokken naar milaan we even tijd hebben om de stad te bekijken en iets te eten, na het korte bezoek aan milaan vertrokken we terug naar Nederland, we hadden een lange nacht reis.

de volgende ochtend kwamen we eindelijk aan in Maastricht het was een drukke week maar ik was heel blij dat ik voor Italië heb gekozen het is zeker een aanrader!